ده

afruz

ده

۶ بازديد


امروزه با توجه به كوچك شدن واحدهاي مسكوني و نياز به استقلال بيشتر؛ فروش پكيج هاي ديواري رو به افزايش چشمگيري مي باشد . با ورود به بازار پكيج ديواري متوجه مي شويد كه بيش از 50 برند مختلف پكيج ديواري در ايران وجود دارد. از اين ميان دو برند بوتان و ايران رادياتور پرفروش ترين برند پكيج ديواري مي باشند كه با مدل هاي متنوع خود بخش اعظمي از بازار پكيج را در اختيار خود گرفته اند.

حال اين سئوال در ذهن بيشتر مشتريان و مصرف كنندگان مي باشد كه كدام يك اين دو برند را براي استفاده در منزل و محل كار خود تهيه نمايند. آيا پكيج ديواري بوتان مناسب تر هست يا پكيج ديواري ايران رادياتور؟

براي پاسخ به اين سئوال بايد المان هاي بسياري را در نظر گرفت تا به نتيجه اي مناسب در اين مورد دست يافت. در زير تلاش مي كنيم تا جايي كه امكان دارد با ذكر نقاط قوت و نقاط ضعف هر كدام از دستگاه ها كمكي به انتخاب شما از بين اين دو برند معتبر نماييم.

پكيج ديواري بوتان :

گروه صنعتي بوتان در سال 1332 توسط محمود خليلي با دريافت امتياز توزيع و عرضه گاز مايع از شركت نفت ايران و انگليس تاسيس شد. در سال 1333 با همراهي مهندس محسن خليلي واحد كوچكي براي توليد وسايل گاز سوز و سيلندر گاز و اجاق گاز در سه راه آذري شكل گرفت.

سال ۱۳۶۷ شركت صنعتي بوتان به توليد و عرضه محصولات جديد گازسوز اقدام نمود و توانست طي مدت هفت سال، ميزان توليدآبگرمكن‌هاي ديواري گازي را به ده برابر (گزارش‌هاي مالي شركت) افزايش دهد. طي همين مدت، اكثر قطعات وارداتي آبگرمكن با قطعات ساخت داخلي جايگزين شدند و شركت به صادرات قطعات ايراني آبكرمكن به كشورهاي اروپايي (آلمان ، انگلستان و ايتاليا ) و توليد و عرضه  محصولات جديدي چون پكيج ديواري و رادياتور آلومنيومي پرداخت است. شركت بوتان از سال 1371 شروع به واردات پكيج از كشور اسپانيا نمود و بعد از چند سال با واردات قطعات از اسپانيا خط مونتاژي را افتتاح نمود. در آن سال ها بوتان اولين توليد كننده پكيج ديواري در ايران بود. از سال 1380 شركت صنعتي بوتان طي قرارداد همكاري با شركت riello ايتاليا قطعات پكيج خود را يكپارچه از اين شركت دريافت مي كند و در كشور اسمبل آن انجام مي گردد. با توجه به صادرات آبگرمكن ديواري به اين شركت تا به حال شركت بوتان مشكلي در تامين قطعات خود نداشته است.

در زير به ذكر معايب و محاسن پكيج هاي ديواري بوتان مي پردازيم:

محاسن:

1-            تجربه بالاي بوتان در توليد پكيج ديواري موجب شده است كه هم از نظر توليد كم اشتباه تر ظاهر شود و از نظر خدمات نيروي خدماتي گسترده تري را در سراسر ايران داشته باشد

2-            تنوع محصول در پكيج هاي ديواري بوتان كه مي تواند سلايق و بودجه هاي مختلف را پوشش دهد.

3-            استفاده از قطعات ايتاليايي با برند معتبر

معايب:

1-            قيمت بالاي پكيج ديواري بوتان در مقايسه با پكيج ديواري همرده ايران رادياتور

2-            استفاده از هيدروليك جنس پلاستيك فشرده كه باعث پايين آمدن عمر مفيد پكيج ديواري مي شود

3-            عدم توليد دستگاه با سايز بزرگ ( بزرگترين سايز موجود در حال حاضر 28 مي باشد)

 

پكيج ديواري ايران رادياتور:

در سال 1358 شركت ايران رادياتور به دليل عدم تخصص صنعت ريخته گري داخلي در توليد رادياتورها آلومنيومي و واردات  آن از اروپا با يك ماشين و تعدادي كارگر در ساختماني به مساحت 1500 متر مربع در تهران تاسيس شد. در سال 1359 اولين سري رادياتور آلومنيومي توسط ايران رادياتور توليد و به بازار عرضه گرديد. در سال 1366 با توجه به تقاضاي روزافزون رادياتور آلومنيومي شركت به شهرك صنعتي در رشت منتقل گرديد تا توان توليد خود را بالا ببرد. در سال 1369 شركت ايران رادياتور موفق شد با توجه به كيفيت بالاي رادياتور هاي خود و با كمك كمپين عمو يادگار به پرفروش ترين توليد كننده رادياتور و مشعل در ايران تبديل شود.

در سال 1383 با توجه به نياز بازار به پكيج ديواري شركت ايران رادياتور تصميم به تحقيق و بررسي در مورد توليد پكيج ديواري گرفت . با توجه به سابقه خوب اين شركت در توليد رادياتور آلومنيومي و مشعل ، مهندسان اين شركت تمام تلاش خود را براي توليد پكيجي در خور نام اين گروه صنعتي به كار بستند. با توجه به فاز اوليه تصميم بر اين اساس بود كه تمام قطعات به صورت SKD وارد شده و در كارخانه ايران رادياتور مونتاژ گردد. مهندسان شركت با تحقيق بررسي تمام تلاش خود را براي تهيه قطعات از بهترين شركت هاي اروپايي انجام دادند و با توجه به اينكه شركت ايران رادياتور نماينده انحصاري كارخانه willo آلمان در ايران مي باشد قلب تپنده پكيج كه همان پمپ آن باشد به اين شركت سفارش داده شد. ايران رادياتور با توجه به رقيب قوي و با تجربه همچون بوتان راه سختي را در ميان داشت اما با تلاش وحفظ كيفيت محصولات خود توانست به رقيبي براي شركت بوتان تبديل شود. شايد سري هاي اول پكيج هاي توليدي ايران رادياتور آن كيفيتي كه بايد را نداشته بود اما با گذشت زمان و كسب تجربه اين شركت توانست اشكالات را برطرف كرده و به دستگاهي قابل قبول دست يابد.

در زير به ذكر معايب و محاسن پكيج ديواري ايران رادياتور مي پردازيم:

محاسن:

1-            سيستم هيدروليك در اكثر پكيج هاي ديواري ايران رادياتور از جنس برنج مي باشدكه اين به افزايش عمر مفيد دستگاه كمك شاياني مي كند

2-            قيمت كمتر دستگاه در مقابل كيفيت و امكانات دستگاه باعث شده دستگاهي به صرفه تر به بازار عرضه كند

3-            برد دستگاه هاي ايران رادياتور مربوط به شركت معتبر BRAHMA بوده كه موجب كاركرد بي نقص اين دستگاه مي گردد.

4-            پكيج ديواري ايران رادياتور داراي عيب ياب بسيار كاملي مي باشد كه مشتري به راحتي مي تواند ايراد دستگاه را خود تشخيص دهد.

5-            توليد پكيج ديواري با سايز 36 براي واحدهاي تا متراژ 300 متر مربع.

معايب:

1-            با توجه به نوپا بودن شركت ايران رادياتور در ضمينه توليد پكيج ديواري ، طبيعي هست كه ميزان نيروي خدمات دهي آن نيز كمتر باشد و شايد براي خدمات دهي شركت مجبور باشيد يكي دو روزي منتظر بمانيد

2-            توليدات ابتدايي پكيج هاي ديواري ايران رادياتور فن مرغوبي نداشت و به مرور زمان به صدا مي افتاد ولي در سري هاي جديد اين مشكل بر طرف شده است اما هنوز هم كيفيت فن پكيج ديواري بوتان به نسبت ايران رادياتور بالاتر مي باشد.

3-            عدم تنوع در مدل هاي توليدي پكيج ديواري ايران رادياتور

فروشگاه اينترنتي دمانما در حال حاضر نماينده فروش هر دو برند بوتان و ايران رادياتور مي باشد ، ما سعي كرديم تا حد امكان شما را در اين نوشتار براي انتخاب ميان برند ايران رادياتور و بوتان راهنمايي نماييم اما در صورتي كه نياز به اطلاعات بيشتري داريد مي توانيد با ما تماس بگيريد تا كارشناسان ما اطلاعات بيشتري را در اختيار شما بگذارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.